Kai gyveni su knyga, viskas yra lengviau. Kažkaip lengviau gali modeliuoti įvairias situacijas, paprasčiau gimsta sprengimai, verda daugiau idėjų. Patyriminės-kūrybinės veiklos plenero „Mokyklų patirčių paveikslai“ temos, renginio formato link taipogi atvedė knygos. Viena jų – Lornos M. Earl ir Steven Katz knyga „Mokyklų lyderystė duomenų kupiname pasaulyje“. Būtent ją pavarčius gimė tapybos metafora, kaip kurti mokyklos paveikslus, renginio – plenero idėja. Knygoje teigiama, kad dailininkai drobėje lieja spalvas, taiko įvairias faktūras, potėpiais ir linijomis kuria realius vaizdus ir abstrakčius vaizdinius. Taip ir mokyklos bendruomenės nariai – mokytojai, vadovai, mokiniai – kasdien kuria paveikslus. Šiandien labai svarbu tampa dalintis idėjomis, kaip įgyvendinti įvairias patyriminės veiklos formas, tobulinti bendravimą ir bendradarbiavimą bei prisidėti prie motyvuotos asmenybės augimo. Mokyklos lyderių kuriami paveikslai – mokyklos gyvenimo vaizdinys!

Mokyklinio lyderystės iniciatyvų renginio, balandžio 26 d. vykusio Klaipėdos „Varpo“ gimnazijoje, tema – Mokyklos, įgyvendinančios patyriminę veiklą, paveikslas. Savitą patirtinio mokymosi principą dimostrazione (it. k.), skelbiantį, kad „visi mokslai yra nieko verti ir klaidingi, jeigu jie nėra gimę iš patirties, visokio tikrumo motinos“, savo kūryboje taikė ir genialusis Renesanso žmogus Leonardas da Vinčis. Nusiteikimas visas žinias tikrinti patirtimi, smalsumas ir noras mokytis iš savo klaidų buvo vienas svarbiausių genijaus gyvenimo principų. Ir šiandien geriausi mokytojai žino, kad patirtis – išminties šaltinis! Tokia mintimi ir pradėjome piešti patirties spalvomis žėrinčius paveikslus. Pradėjome nuo eskizo: kontūrines linijas, kurias vėliau beliko užpildyti gyvenimo spalvomis, gražiai pradėjo vesti Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų išorinio vertinimo skyriaus vedėja dr. Snieguolė Vaičekauskienė. Jos pranešime trumpai pristatyti teorijos pagrindai, pateiktos įkvepiančios įžvalgos, kitų mokyklų patirtis. Vėliau plenero dalyviai išsiskirstė į spalvotas grupes ir pradėjo veiklą kūrybinėse dirbtuvėse „Patirčių galerija“. Čia veikla sukosi ratu: mokytojai tapo mokiniais, kūrybinių dirbtuvių vedėjai – mokytojai – praktiškai pristatė labiausiai pasiteisinusias veiklas, metodus, skaitmenines priemones. Vadovaujami Giedros Aliulienės, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokytojos, mokytojai kūrė mąstymo žemėlapius ir ruošėsi atvirkščiai pamokai, Auksės Naujokienės, Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos mokytojos, pamokoje buvo galima išbandyti įvairius teatro metodus, sužinoti, kaip teatras gali tapti patyriminio mokymo įrankiu. „Varpo“ gimnazijos mokytoja Vilija Šatkauskienė pristatė, kaip per patyrimines veiklas ugdoma gamtamokslinė kompetencija ir kūrybinių dirbtuvių dalyviams pateikė užduotį: atpažinti vaistažoles ir pristatyti gydomąsias jų savybes. Vaida Skliuderienė, Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos mokytoja, patyriminę veiklą organizavo taip, kad būtų galima atsakyti į klausimą, ar skaitmeniniai įrankiai ugdomojoje veikloje yra priešai ar pagalbininkai.

Pristatant mokyklos erdves, įkvepiančias sėkmės istorijas, dalyvaujant kūrybinėse dirbtuvėse, stengtasi sukurti mokyklos, kurioje sėkmingai įgyvendinama patyriminė veikla, paveikslą! Į šio spalvingo paveikslo noriai įsiliejo kaimynai – Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos mokytojai ir vadovai. Dėkojame jiems.

                      Mokyklinį lyderystės iniciatyvų renginį „Mokyklų patirčių paveikslai“ organizavo Klaipėdos miesto Lyderių laiko 3 kūrybinė komanda, „Varpo“ gimnazija, Liudviko Stulpino progimnazija.  

Orinta Adomavičiūtė, Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Back to top